wtorek, 28 września 2010

Polski rynek e-commerce warty jest obecnie 15,5 miliarda zł. Jaką część tego tortu chcesz mieć wyłącznie dla siebie?


Polski rynek e-commerce warty jest obecnie 15,5 miliarda zł. Jaką część tego tortu chcesz mieć wyłącznie dla siebie?



Zgodnie z definicją z Wikipedii copywriting to „pisanie tekstów oraz sloganów reklamowych” jak również „tworzenie tekstów dla powstających i już istniejących stron internetowych, tworzenie artykułów tematycznych a także pozycjonujących.”

To tyle jeśli chodzi o suche encyklopedyczne definicje. Pozwól, że przedstawię to samo polane sosem emocjonalnej ekspresyjności:

Dobry copywriter potrafi:

  • złapać Twojego potencjalnego Klienta za gardło
  • stworzyć stronę, która uzależnia jej użytkowników
  • dodać do strony emocje które wycisną z nich ostatnie soki
  • sprawić ze będą wracali i wracali i wracali i wracali...
  • użyć słów i obrazów, które oddają ich emocje i potrzeby
  • zintegrować tekst z ich wewnętrzną potrzeba działania

W końcu niezależnie od tego co sprzedajesz – czy produkty czy usługi – zawsze sprzedajesz emocje. Zawsze. Bo czym innym jest na przykład Ferrari? Albo dom w Toskanii? Albo pękające w szwach konto w banku?

To jak wygląda Twoja strona www – to jak odbierasz telefon – to co i jak jest na tej stronie napisane – wszystko składa się na marketing – a on przenosi się na sprzedaż.

Zwróć uwagę na to jak napisany jest ten tekst – jak krótkie są akapity. Że każde zdanie zaczyna się od podwójnej spacji. Że czcionka, której używam nie ma szeryfów. Dlaczego?

Dlatego, że taka właśnie najlepiej się czyta. Dlatego wciąż tu jesteś.

Pamiętaj – masz tylko jedną szansę, by zrobić dobre pierwsze wrażenie.

Internet rośnie w potęgę. Już ponad 7 milionów Polaków zostawia swoje pieniądze w internetowych sklepach. Ten rynek rozwija się z szybkością około 20-25% rocznie!

A wszystko to dzięki słowom. Bo słowa sprzedają. A właściwe słowa sprzedają najlepiej.

Na koniec opowiem Ci krótką i ciekawą historię pokazująca potęgę słowa. W latach 40-tych XX wieku do wielkiego producenta kosmetyków zgłosił się copywriter i powiedział, że za pomocą jednego słowa, może zwiększyć dwukrotnie sprzedaż ich szamponu. Ale będzie ich to kosztowało 100 tyś $. Zgodzili się. Na opakowaniu w części z instrukcją użycia dopisano zgodnie z jego radą jedno słowo. Sprzedaż wzrosła dwukrotnie, pieniądze zostały wypłacone. A słowem, które dopisano było „repeat” - czyli „czynność powtórzyć”.

Życzę i Tobie i sobie, żeby takie historie były również Naszym udziałem.
Zapraszam do współpracy

Z wyrazami szacunku
Copywriter Rafał Mazur

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz