piątek, 28 stycznia 2011

2 Pytania Które DRAMATYCZNIE Zmienią Twój Biznes i Twoje Życie

Jestem właśnie w połowie książki Sergio Zymana "The End of Marketing As We Know It"


Sergio Zyman był dwukrotnie szefem marketingu Coca Coli. Nie szefem lokalnego oddziału - szefem marketingu całej Coca Coli.

Zyman rozumie, że celem marketingu jest zwiększenie ilości Klientów i zwiększenie sprzedaży. W skrócie - marketing ma generować dochody.

Kiedy objął stanowisko, powiedziano mu, że nie da się sprzedać ani jednej skrzynki więcej - rynek jest już całkowicie wysycony.

Efekt jego rządów? Wzrost sprzedaży o 50%!

Jak tego dokonał?

I co najważniejsze - jak to się przekłada na Twój biznes i na Twoje życie?

Już wyjaśniam.

Zacznijmy od tego, że Sergio Zyman był cholernie mocno skoncentrowany na swoim celu - czyli na wzroście sprzedaży.

Za każdym razem kiedy pojawiał się nowy pomysł, kiedy ktoś coś proponował lub na coś go namawiał zadawał tylko dwa pytania:

1) Jaka jest strategia?

2) Jak można na tym zarobić?



Cała dalsza rozmowa toczyła się tylko wokół tych dwóch tematów. 

Dlaczego?


Dlatego, że u podstaw każdego długotrwałego sukcesu leży strategia
Jeśli wrócimy do jego definicji marketingu - czyli do: "marketing ma generować dochody" są to jedyne dwa pytania, które mają sens.

Doskonale zdawał sobie sprawę, że nie da się prowadzić biznesu jedynie w oparciu o działania doraźne (taktyka) i zestawy magicznych sztuczek oraz błyskotliwych pomysłów - jeśli nie zostanie to ułożone w przemyślaną, spójną strategicznie generującą dochód całość.


Zadziwiające jest odkrycie, jak łatwo i skutecznie można te pytania przełożyć na życie osobiste. Wystarczy lekko je zmienić i przed każdym wątpliwym działaniem zadać sobie te dwa pytania:

- Jaka jest strategia?
- W jaki sposób przybliży mnie to do celu?


Nie tylko pozwalają Ci zrozumieć, że masz zawsze wybór między zrobieniem / nie zrobieniem / lub zrobieniem na różne sposoby ale również pozwolą Ci spojrzeć na Twoje działania z szerszej perspektywy a jednocześnie przez pryzmat założonych korzyści.

Sprawdź, czy również i Tobie pytania te pozwolą zwiększyć skuteczność
aż o 50%!



Copywriter Rafał Mazur
oraz Zespół Soft Inn Solutions





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz