Jestem właśnie w połowie książki Sergio Zymana "The End of Marketing As We Know It"
Sergio Zyman był dwukrotnie szefem marketingu Coca Coli. Nie szefem lokalnego oddziału - szefem marketingu całej Coca Coli.
Zyman rozumie, że celem marketingu jest zwiększenie ilości Klientów i zwiększenie sprzedaży. W skrócie - marketing ma generować dochody.
Kiedy objął stanowisko, powiedziano mu, że nie da się sprzedać ani jednej skrzynki więcej - rynek jest już całkowicie wysycony.
I co najważniejsze - jak to się przekłada na Twój biznes i na Twoje życie?
Już wyjaśniam.
Zacznijmy od tego, że Sergio Zyman był cholernie mocno skoncentrowany na swoim celu - czyli na wzroście sprzedaży.
Za każdym razem kiedy pojawiał się nowy pomysł, kiedy ktoś coś proponował lub na coś go namawiał zadawał tylko dwa pytania:
1) Jaka jest strategia?
Cała dalsza rozmowa toczyła się tylko wokół tych dwóch tematów.
Dlaczego?
Dlatego, że u podstaw każdego długotrwałego sukcesu leży strategia.
Jeśli wrócimy do jego definicji marketingu - czyli do: "marketing ma generować dochody" są to jedyne dwa pytania, które mają sens.
Doskonale zdawał sobie sprawę, że nie da się prowadzić biznesu jedynie w oparciu o działania doraźne (taktyka) i zestawy magicznych sztuczek oraz błyskotliwych pomysłów - jeśli nie zostanie to ułożone w przemyślaną, spójną strategicznie generującą dochód całość.
Zadziwiające jest odkrycie, jak łatwo i skutecznie można te pytania przełożyć na życie osobiste. Wystarczy lekko je zmienić i przed każdym wątpliwym działaniem zadać sobie te dwa pytania:
- Jaka jest strategia?
- W jaki sposób przybliży mnie to do celu?
Nie tylko pozwalają Ci zrozumieć, że masz zawsze wybór między zrobieniem / nie zrobieniem / lub zrobieniem na różne sposoby ale również pozwolą Ci spojrzeć na Twoje działania z szerszej perspektywy a jednocześnie przez pryzmat założonych korzyści.
Sprawdź, czy również i Tobie pytania te pozwolą zwiększyć skuteczność
aż o 50%!
aż o 50%!
Copywriter Rafał Mazur
oraz Zespół Soft Inn Solutions
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz